27/01/2020

Tijdens de januari vergadering is er door alle leden gestemd om de projecten voor het lionsjaar 2020/21 te bepalen.

Uit de 13 prachtige projecten die door de leden zelf zijn aangedragen zijn de volgende doelen gekozen:

1) Verzorgingshuis Ashiana te Paramaribo, Suriname: Ashiana is een verzorgingshuis waar ongeveer 700 mensen wonen. Hard nodig voor dit tehuis zijn 60 tegels voor een nieuwe vloer in het mortuarium, 20 lampen met een eigen zonnepaneel en 6 digitale bloeddrukmeters.

2) White Ribbon Mile: White Ribbon Mile zet zich in voor het zichtbaar maken van de route die de geallieerde eenheden hebben afgelegd vanaf Oosterbeek naar de Rijn. Het herinnert eenieder aan de terugtrekking van de Britse en Poolse soldaten in de nacht van 24 op 25 september 1944 na het mislukken van de Slag om Arnhem. Audiovisuele toelichting (lange video) op de route en voorlichting en educatie voor scholen en een korte video t.b.v. informatie bezoekers Oude Kerk Oosterbeek.

3) OPV: de oosterbeekse Padvinders hebben voor haar buitenactiviteiten en kampen zg. patrouille-tenten. Een aantal is toe aan vervanging.

Lionsclub Renkum Airborne gaat dit jaar hard aan de slag om met de activiteiten zoals de geraniumactie en de Kerst & Wild Fair zoveel mogelijk geld op te halen en zo deze goede doelen financieel te kunnen ondersteunen.