11/11/2023

Ook dit jaar hebben vrijwel alle basisscholen in de gemeente Renkum deelgenomen aan de prestigieuze wereldwijde Peace Poster tekenwedstrijd, georganiseerd door de Lions. Onder het inspirerende thema "Durf te Dromen" gaven leerlingen in groep 7 en 8 vorm aan hun creatieve dromen.

Een deskundige jury, onder leiding van kunstenares Marijke Postma, had de uitdagende taak om de mooiste tekeningen van elke school te selecteren. De scholen leverden stuk voor stuk prachtige, kleurrijke prenten af, waarmee de jonge deelnemers hun kunstzinnige talenten tentoonspreidden.

Prijsuitreiking
Op 9 november, de dag van de vrijheid,  was de oude Kerk in Oosterbeek het toneel voor een vrolijke prijsuitreiking. Loco-burgemeester Danielle van Bentem en kinderburgemeester Simon van Hoving stonden klaar om de prijzen te overhandigen aan de jonge kunstenaars. Onder toeziend oog van trotse ouders, enthousiaste broertjes en zusjes, liefhebbende opa's en oma's, en de altijd betrokken leerkrachten, werd met veel spanning en enthousiasme onthuld wie dit jaar de grote winnaar is.

Winnaars
En de winnaar is Charly de Boer van de Keijenberg in Renkum! De 2e prijs gaat naar Lara Rijnders van de Prinses Beatrixschool in Wolfheze, en de 3e prijs gaat naar Janneke Borst  van De Dorendal in Doorwerth). De winnende tekening van Charly gaat nu door naar de volgende ronde in ons Lions district. Als zij ook daar zegeviert, maakt zij kans op de felbegeerde 1e prijs in de landelijke of zelfs wereldwijde ronde van de tekenwedstrijd!

Namens de Lionsclub Renkum-Airborne feliciteren we alle jonge kunstenaars met hun buitengewone prestaties en bedanken we alle betrokkenen voor hun steun en betrokkenheid.