16/11/2020

Winnaar gemeente Renkum: Huub van der Wart, Paasbergschool Oosterbeek

2e prijs: Thuur Hoogteijling, KBS de Keijenberg, Renkum

3e prijs: Noa Diepenbrock, Vierbeek College, Oosterbeek

Lionsclubs International organiseert dit jaar voor de 33e keer de Peace Poster Contest, een tekenwedstrijd voor kinderen over de gehele wereld. Honderdduizenden kinderen, in de leeftijd van 11 t/m 13 jaar, tekenden dit jaar met als thema "Elkaar helpen geeft vrede".

Lionsclub Renkum Airborne organiseert jaarlijks deze tekenwedstrijd in de gemeente Renkum waaraan 13 scholen deelnemen. Het is inmiddels uitgegroeid tot een bekende happening bij leerkrachten en leerlingen op de verschillende scholen. Per school wordt er één kind genomineerd die de mooiste tekening gemaakt heeft. Deze schoolwinnaars en de uiteindelijke top 3 zijn gekozen door een jury met medewerking van Petra Hartman, kunstenares in Oosterbeek.

Voor de officiële prijsuitreiking zijn op vrijdagochtend 6 november de makers van de 1e, 2e en 3e prijs buiten op het schoolplein in het zonnetje gezet. Te midden van alle klasgenootjes werd hun ingelijste poster overhandigd door Fieke van Zwam, president van de LC Renkum Airborne.  De 1e prijs is gewonnen door Huub van der Wart van basisschool de Paasberg in Oosterbeek. Huub maakte indruk op de jury met zijn bijzondere en mooie tekening die goed aansloot bij het thema. Met zijn winnende tekening maakt hij kans om na een districts- en landelijke ronde mee te dingen naar de 1e prijs van de wereld waaraan een reis naar New York en een geldbedrag van $5000,- is verbonden.

De 2e prijs ging naar Thuur Hoogteijling van KBS de Keijenberg te Renkum en de 3e prijs was voor Noa Diepenbrock van het Vierbeek College te Oosterbeek.

Lionsclub Renkum Airborne bedankt alle tekenaars voor hun prachtige kunstwerken. Daarnaast dank aan Marco Vellinga Fotografie en lijstenmakerij van Norden voor hun belangeloze bijdrage.