06/11/2021

We Are All Connected: We zijn allemaal verbonden

Na de zomervakantie is het posterfestijn weer begonnen. Het thema 'Wij zijn allemaal verbonden' is dit jaar de inspiratiebron voor onze deelnemende jongeren om creatief, in kleur uiting te geven aan hun gevoel over vrede. Het gaat hierbij om kinderen van groep 7 en 8 van de basisscholen en van de brugklassen maar ook om leeftijdsgenoten die bijvoorbeeld lid zijn van een vereniging. Meedoen kan alleen via een plaatselijke Lionsclub die deze actie ondersteunt. Informeer dus bij je plaatselijke club of deze meedoet.

Van clubprijs via districtsprijs naar de nationale prijs

Er zijn zes districten. Uiteindelijk worden door de nationale jury dus zes posters beoordeeld. De poster van de nationale winnaar is te zijner tijd in kleur te zien op deze website. Op de Lions-VN dag in maart 2022 in Den Haag wordt de gelukkige winnaar traditiegetrouw in het zonnetje gezet.

Winner of the World

De winnende poster van ons land wordt naar de USA (Oak Brook) gestuurd. De beste posters komen in deze internationale finale in beeld. De uiteindelijke winnaar mag met twee begeleiders naar New York afreizen en wordt daar feestelijk onthaald met, om te beginnen, een rondleiding door het VN-gebouw. Daarnaast ontvangt de winnaar een cheque van $ 5.000,-. De andere tekenaars ontvangen een prijs van verdienste van $ 500,-. De einduitslag wordt in maart 2022 bekend gemaakt.