16/11/2022

Ook dit jaar hebben weer vrijwel alle basisscholen in de gemeente Renkum deelgenomen aan de wereldwijde Peace Poster tekenwedstrijd van de Lions. Leerlingen in groep 7 of 8 mochten aan de slag gaan met het thema "laat je hart spreken".

Van iedere school die meedoet werd door een vakkundige jury onder leiding van de Oosterbeekse kunstenares Petra Hartman de mooiste tekening gekozen.   Uit deze selectie werd de uiteindelijke winnaar gekozen door de leden van de Lionsclub Renkum AIrborne. Een enorm lastige opgave, er wordt door de scholieren enorm hun best gedaan op hun kunstwerken. Prachtige, kleurrijke prenten zijn het resultaat.

10 November vond in de oude Kerk in Oosterbeek de feestelijke prijsuitreiking plaats. Burgemeester Agnes Schaap en kinderburgemeester Thom Eerens waren aanwezig om de prijzen te overhandigen.

Onder het toeziend oog van vele ouders, broertjes, zusjes, opa's, oma's en leerkrachten werd bekend gemaakt dat Gert Suërs van de Paasbergschool te Oosterbeek dit jaar winnaar is geworden in de gemeente Renkum.   De 2e prijs gaat naar Elisa Ligtenberg van de Marlijn en de 3e prijs  naar Raha Bagheri van de Mariënborn, beide te Oosterbeek. De tekening van Gert gaat door naar de volgende ronde in ons Lions district. Wanneer hij ook daar wint maakt hij kans op de 1e prijs in de landelijke of wereldronde van de tekenwedstrijd!

Wij feliciteren alle jonge kunstenaars met het geweldige eindresultaat!

1e prijs: Gert Suërs, Paasbergschool Oosterbeek

2e prijs: Elisa Ligtenberg, De Marlijn Oosterbeek