01/11/2023

De toekomst zit vol dromen en creativiteit! Onlangs hebben we bij 10 scholen in onze regio geweldige inzendingen opgehaald voor de Peace Poster Contest 2023-2024. Deze wereldwijde kunstwedstrijd, georganiseerd door Lions Clubs International, daagt jongeren van 11 tot 13 jaar uit om te laten zien hoe ze hun droom van een vreedzame wereld willen verwezenlijken.

"Durf te Dromen" is het thema van dit jaar. Voor jongeren vertegenwoordigt een droom meer dan alleen een wens - het is een pad, een doel, een ambitie. Met behulp van kunstenares Marijke Postma  selecteren we van elke school één inzending die doorgaat naar de volgende ronde. uit deze inspirerende inzendingen, en de winnende poster gaat door naar de volgende ronde.

We zijn dankbaar voor de hulp van kunstenares Marijke Postma bij deze selectie. Marijke Postma is niet alleen een getalenteerde kunstenares, maar ook een Analytisch therapeut met een sterke focus op psychoanalyse en psychotherapie. Haar kunst en therapie worden geïnspireerd door haar diepe interesse in de menselijke psyche en persoonlijke groei.

Op 9 november, van 16:00-17:00 uur, organiseren we een feestelijke prijsuitreiking in de Oude Kerk in Oosterbeek. Tijdens dit evenement worden de genomineerde kinderen, in gezelschap van hun ouders, broertjes/zusjes, opa's/oma's en leerkrachten, in het zonnetje gezet. De locoburgemeester en de kinderburgemeester van Renkum maken de prijswinnaars bekend en reiken de prijzen uit.

De winnende poster gaat door naar de volgende ronde, en uiteindelijk strijden we om de internationale prijs voor de mooiste vredestekening.

Volg ons op Instagram en Facebook  voor meer updates over deze inspirerende wedstrijd!