Wat doen ze?

Stichting Help Afghanistan is een non-profit ANBI-organisatie die zich richt op mensen in armoede in Afghanistan. Zij helpen kwetsbare gezinnen met kinderen, alleenstaande vrouwen en ouderen met projecten om hen zelfstandig te maken met basisbehoeften en inkomen. De Lionsclub Renkum-Airborne steunt dit jaar het kippenboerderijen project.

Kippenboerderij

Een van hun impactvolle initiatieven is het ondersteunen van gezinnen bij het opzetten van kleine pluimveebedrijven. Uiterst arme gezinnen ontvangen 20 kippen om hun eigen kleinschalige kippenboerderij te starten, waardoor ze de kans krijgen om hun leven weer op te bouwen en zelfvoorzienend te worden. Ze krijgen de benodigde materialen, waaronder kippen, hokbenodigdheden, voer en medicijnen. De geproduceerde eieren kunnen worden verkocht of geruild.

Wij hebben Stichting Help Afghanistan dit jaar gekozen als een van onze goede doelen. Opbrengsten uit onze acties komen ten goede aan het kippenboerderij project.

Waarom steunen?

• Verlichten van menselijk lijden
  • Zelfvoorzienend maken van gezinnen
  • Hulp bieden aan kwetsbare groepen

Hoe kun je helpen?

Je kunt deze geweldige organisatie steunen door een donatie te doen of je kan natuurlijk onze acties steunen en zo bijdragen. Elke bijdrage helpt!